تبلیغات
وبسایت تخصصی تاسیسات و تهویه مطبوع - کانال کشی و تهویه مطبوع

وبسایت تخصصی تاسیسات و تهویه مطبوع | دانلود کتاب مقاله چیلر چذبی





  فروش محصولات سایت


• راهنما خرید : ابتدا ثبت و تکمیل سفارش،  سپس محصول خود را درب منزل دریافت کرده و مبلغ آن را به مامور پست بپردازید.

 ◄ 1100 طرح سه بعدی و پلان آماده | قیمت : 15,000 تومان
 ◄ مجموعه آموزشی اتوکد برای تمامی نگارش ها | قیمت : 15,000 تومان
 ◄ پکیج آموزش جامع پی ال سی + نرم افزار | قیمت : 10,000 تومان

 ◄ آموزش نصب و سرویس و نگهداری آسانسور | قیمت : 7,000 تومان
 ◄ راهنمای تحصیل در استرالیا ویژه رشته تاسیسات | قیمت : 20،000 تومان
 ◄ کتاب  مهندسی تاسیسات الکتریکی کلهر | قیمت : 9،800 تومان

 ◄ آموزش زبان انگلیسی نصرت 1 و 2 و 3 | قیمت : 6,500 تومان




 فروش محصولات دانلودی


راهنما خرید : ابتدا ثبت و تکمیل سفارش، آدرس ایمیل را حتما صحیح وارد نمایید،  سپس پرداخت وجه آنلاین از طریق کارت های عضو شتاب و در پایان ارسال فایل به ایمیلتان و نمایش آنی لینک دانلود.

 ◄ بزودی ...










کاملترین مجموعه آموزشی اتوکد برای تمامی نگارش ها
کار با نرم افزار اتوکد خود را حرفه ای کنید | با 13 فصل آموزش طبقه بندی شده

آموزش اتوکد

امروزه نرم افزار اتوکد بی تردید یکی از نرم افزار های پر کاربرد مهندسی بخصوص در تاسیسات می باشد. که یاد گرفتن اصولی این برنامه برای استفاده از تمامی امکاناتش الزامی می باشد. مجموعه ای که برای شما دانشجویان و مهندسان آماده نموده ایم کاملترین مجموعه آموزشی اتوکد برای تمامی نگارش ها می باشد که با زبانی ساده اما تخصصی از پایه تمامی چیزهای که یک مهندس احتیاج دارد را در خود جای داده و شما می توانید با قیمت استثنایی 15,000 تومان این مجموعه را خریداری فرمایید. همچنین می توانید دیگر ویژگی های این مجموعه را در ادامه مشاهده فرمایید.

قیمت : 15,000 تومان
خرید پستی


کانال کشی و تهویه مطبوع
جمعه 12 خرداد 1391 ساعت 12:26 ب.ظ | نوشته ‌شده توسط admin | ( نظرات )

کانال کشی و تهویه مطبوع

کانال کشی و تهویه مطبوع

درجریان هوا در کانال با سه نوع فشار سر و کار داریم :
1- فشار استاتیکی (Static pressure)
2- فشار دینامیکی (Dynamic pressure)
3- فشار کل (Total pressure)
مجموع فشار استاتیکی و دینامیکی برابر سات با فشار کل است.

دو عامل در کانال باعث افت فشار می شود :
1- افت اصطکاکی
2- افت دینامیکی

افت اصطکاکی بر اثر اصطکاک بین جریان هوا و جداره کانال رخ می دهد. در یک کانال مستقیم بدون تغییر در ابعاد ، سرعت هوا و فشار سرعتی ناشی از آن ثابت باقی می ماند. اما اصطکاک باعث افت فشار استاتیک می شود. افت دینامیکی بر اثر اتصالات رخ می دهد که باعث افت فشار می شود. هر اتصالی برای خود فرمول به خصوص افت فشار دارد که وابسته به سرعت جریان سیال می باشد. افت های دینامیکی به علت وجود هد گونه تغییر در سرعت یا جهت جریان هوا به خاطر وجود کویل ها ، زانویی ها ، دو خم ها ، تبدیل ها و . . . ایجاد می شوند.

نکته : تغییرات سرعت در کانال فقط بر اثر تغییرات سطح مقطع رخ می دهد. البته چون هوا تراکم پذیر است به علت تغییرات تراکم نیز سرعت تغیر می کند.

نکته : در یک کانال کشی اگر سطح مقطع کانال ورودی و خروجی یکی باشد هیچگونه تغییر در فشار دینامیکی رخ نمی دهد و فقط فشار استاتیکی بر اثر افت های اصطکاکی و دینامیکی کاهش می یابد. به همین دلیلی است که در انتخاب فن هواساز یا فن کویل می گوییم افت فشار استاتیکی مسیر چه قدر است؟

واحد اندازه گیری فشار معمولا اینچ آب ، پاسکال و یا psi می باشد که به صورت نسبی مثبت و منفی است. ( کانال رفت مثبت و کانال برگشت منفی می باشد.)

سنسور های فشار روی لوله پیتوت :
حال می توانیم مانومتر را به انتهای دو لوله خروجی لوله پیتوت وصل کنیم و فشار کل و فشار استاتیکی و به تبع آن فشار دینامیکی را بیابیم. مانومتر ها می توانند دیجیتالی باشند اما این نوع مانومترها نیز از لوله پیتوت استفاده می کنند. بهتر است از لوله pitot باید در سرعت های بالاتر از 3.5 متر در ثانیه استفاده شود.

میزان خطا در اندازه گیری های لوله پیتوت در سرعت های مختلف :
زاویه نصب لوله پیتوت باید دقیقا هم جهت با جریان هوا باشد در غیر اینصورت دارای خطا می باشد.

نصب لوله پیتوت در کانال :
چون جریان هوا در کانال آشفته است و سرعت غیر یکنواخت است اندازه گیری فشار سرعتی در یک نقطه بیانگر سرعت در کل کانال نیست. بنابراین در یک مقطع خاص از کانال در چنیدین نقطه اندازه گیری صورت می گیرد. حال می توان سرعت ها را دی ک مقطع به دست آورد و سرعت میانگین را محاسبه کرد. محل نصب مجموعه لوله پیتوت ها باید حداقل 7.5 برابر قطر کانال بعد و 2.5 برابر قطر کانال قبل از هر گونه آشفتگی جریان به خاطر وجود یک اتصال باشد.
چگونگی نصب لوله های پیتوت در مقطع یک کانال در شکل زیرمشخص شده است. حال با یافتن سرعت متوسط کانال و داشتن سطح مقطع کانال با استفاده از فرمول دبی حجمی میزان دبی حجمی عبوری هوا را از سطح مقطع کانال می یابیم.


مرتبط با: سیستم کانال کشی ,



می توانید دیدگاه خود را بنویسید
یکشنبه 2 تیر 1392 04:22 ب.ظ
با سلام و احترام
خواهشمنم در صورت در دسترس بودن مطلب در زمینه "طراحی کانال تهویه مطبوع" برای اینجانب ارسال نمایید.
با تشکر
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
 
نظر سنجی
شما از چه قشری هستید؟





شبکه های ارتباطی با ما




آرشیو موضوعی
آمار سایت
تعداد مطالب :
تعداد نویسندگان :
آخرین بروز رسانی :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازدید :